Kod QR w aplikacji HbbTV

Jeszcze niedawno, podczas uruchomienia reklamy hybrydowej Ford Mustang pisałam, że ciekawi mnie co się stanie, kiedy wyzeruje się licznik. Reklama hybrydowa Ford Mustang była emitowana w maju na większości kanałów Telewizji Publicznej dostępnych w telewizji naziemnej DVB-T. Licznik się wyzerował, zmienił się spot wideo, rozpoczęła się możliwość zamówienia/rezerwacji Forda Mustang w Europie, a równocześnie w miejscu licznika pojawił się kod QR. Po zeskanowaniu smartfonem tego kodu zostaliśmy przekierowani do strony mustang.ford.eu, na której można było wypełnić formularz deklarując chęć zakupu Forda Mustang.

Warto wspomnieć, że takie rozwiązanie z koniecznością zamawiania samochodu przez www, było podyktowane globalną akcją promocyjną Forda w Europie.

W ten prosty sposób został zaangażowany tzw. Second Screen (drugi ekran) do HbbTV. Możliwość przeniesienia pewnych funkcjonalności z telewizji hybrydowej do smartfona i odwrotnie, daje widoki na coraz ciekawsze i bardziej rozbudowane aplikacje HbbTV. Na możliwość zakupu samochodów bezpośrednio z telewizora przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Niewątpliwie taka funkcjonalność będzie kolejnym etapem rozwoju t-commerce, do czego wspaniale nadaje się telewizja hybrydowa HbbTV.