Piwo Lech w reklamie hybrydowej

Po kilkunastodniowej przerwie kampanii reklamowych w HbbTV na kanałach Telewizji Polskiej, możemy oglądać kolejną, dedykowaną tym razem piwu. Ze względu na to, że jest to produkt alkoholowy, emisja tej reklamy hybrydowej odbywa się w godzinach nocnych, czyli od ok. 20:00 – 6:00, uwzględniając pasmo chronione dla małoletnich wynikające z ustawy o wychowaniu w trzeźwości.

relkamaHbbTV-LechPremium-red_button1

Sama aplikacja reklamowa jest poświęcona nie tyle piwu Lech Premium, co kampanii promującej konkurs, w którym do wygrania jest voucher na bilet lotniczy. W aplikacji proponowane są dwa kierunki podróży: Brazylia i Afryka. Dlatego też w kampanii jest używanych kilka teaserów (tzw. „red buton”) zachęcających do wzięcia udziału w konkursie i wybraniu się w podróż.

relkamaHbbTV-LechPremium-red_button2

Po pojawieniu się, w prawym dolnym rogu, jednego z chyba sześciu różnych teaserów, które wyświetlają się losowo, jest zawsze możliwość wejścia do aplikacji wybierając czerwony przycisk na pilocie od telewizora oraz wejścia do HUBa TVP po wybraniu przycisku niebieskiego.

relkamaHbbTV-LechPremium-spotAfryka

Uruchamiając aplikację widzimy pełnoekranową grafikę, gdzie w centralnej górnej części ekranu jest umieszczony odtwarzacz wideo, w którym automatycznie odtwarza się spot zachęcający aby „Lecieć za Leszkiem”. W dolnej części ekranu znajduje się jest butelka piwa Lech Premium, adres strony internetowej z konkursem (esky.pl/leszek) oraz krótka informacja o konkursie. Na dolnym pasku jest opis nawigacji: czerwony przycisk zamyka aplikację, a niebieski pozwala na przejście do HUBa TVP.

relkamaHbbTV-LechPremium-teledyskAfryka

Oprócz tego można wybrać do oglądania 5 materiałów wideo, które uruchamiamy wybierając na pilocie przyciski od 1 do 5. I tak pod 1 jest krótki spot zachęcający do konkursu „Leć za Leszkiem”, pod 2 znajduje się telewizyjny spot piwa Lech „Afryka”, pod 3 – teledysk z wciągającym utworem afrykańskim pt. „Leshek Himielvski”, pod 4 – telewizyjny spot piwa Lech „Brazylia”, a pod 5 – teledysk z piosenką w gorących brazylijskich rytmach.

relkamaHbbTV-LechPremium-spotBrazylia

Całość aplikacji utrzymana jest w zielonej kolorystyce Lecha.
Co ciekawe i dość wygode, aby obejrzeć wszystkie filmy w aplikacji, nie trzeba klikać w kolejne numerki, bo jeśli nie dokona się żadnego wyboru – pliki wideo będą się po kolei odtwarzać same.

relkamaHbbTV-LechPremium-teledyskBrazylia

Oczywiście w aplikacji jest zamieszczona informacja o tym, że piwo Lech Premium to alkohol i jest przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich.

Pomimo tego, że ta aplikacja reklamowa HbbTV nie jest bardzo rozbudowana, umieszczenie w niej oprócz standardowych spotów znanych już z emisji telewizyjnej – specjalnie przygotowanych teledysków śpiewanych przez obcokrajowców, powoduje, że chętnie się z niej korzysta, a nawet włącza ponownie, aby posłuchać piosenek.

Aplikacja HbbTV „Lech Premium” jest dostępna w godzinach nocnych, od ok. 20:00 do 6:00 na kanałach: TVP1 HD i TVP2 HD nadawanych w naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T.