Ruszyła kampania reklamowa Allegro w telewizji hybrydowej na kanale TVP 2. Dziś, 4 października, od 8:00 – podczas porannego programu „Pytanie na śniadanie” emitowanego na antenie TVP 2, zamiast standardowej grafiki z czerwoną kropką informującą o dostępności Platformy Hybrydowej, pojawiła się pomarańczowa grafika z hasłem „Sprawdź jesienne trendy”.
Po ok. 3 sekundach grafika ta zmieniła się na logo Allegro i informację, że wybierając czerwony przycisk na pilocie wejdziemy do aplikacji Allegro, a wybierając niebieski – do HUBa TVP. Takie zainicjowanie aplikacji hasłem zachęcającym do pewnej czynności jest ciekawym rozwiązaniem i po pierwsze wzbudza zainteresowanie, a po drugie zachęca do interakcji. W tym przypadku do naciśnięcia czerwonego przycisku i sprawdzenia jesiennych trendów jakie proponuje Allegro w swojej aplikacji HbbTV.
Po uruchomieniu aplikacji hybrydowej Allegro widzimy „karuzelę” z produktami, którą znamy ze spotów telewizyjnych. W jednym widoku wyświetla się jednocześnie 5 produktów. Środkowy produkt jest większy od pozostałych i w ten sposób wyróżniony.
Przewijać/przesuwać się po produktach można korzystając ze strzałek lewo/prawo na pilocie od telewizora.
Przyciskając „ok” przechodzimy w widok szczegółowy wybranego produktu, w którym znajduje się duże zdjęcie oraz kod QR, po zeskanowaniu którego jesteśmy przenoszeni do odpowiedniej strony na allegro.pl z zestawieniem interesującej nas odzieży.
Na dole ekranu jest menu z opisem funkcjonalności poszczególnych przycisków. I tak przycisk czerwony zamyka aplikację, zielony pozwala na powrót z widoku produktu do widoku z wszystkimi produktami, niebieski przełącza nas do HUBa od TVP, a przycisk „ok” pozwala na przejście do szczegółów wybranego produktu. Zauważyliśmy, że przycisk „ok” pozwala również na powrót do głównego widoku z produktami, kiedy znajdujemy się w widoku wybranego produktu. Jest to dość wygodne rozwiązanie, bo nie musimy ciągle zmieniać pozycji palca na pilocie nawigując po tej aplikacji.
Aplikacja utrzymana jest w stylistyce i kolorystyce Allegro. Bardzo prosta, czytelna, łatwa w nawigowaniu oraz szybko działająca. Osobiście podoba mi się takie wykorzystanie aplikacji HbbTV.
To już kolejna aplikacja hybrydowa, po reklamie Ford Mustang, wykorzystująca kody QR i tzw. Second Screen (drugi ekran) do HbbTV. Możliwość przeniesienia pewnych funkcjonalności z telewizji hybrydowej do smartfona i odwrotnie, daje widoki na rozwój t-commerce, do czego idealnie nadaje się telewizja hybrydowa HbbTV.
PS. Od dziś w HbbTV można znaleźć produkty z Allegro, a nie od dziś na Allegro można znaleźć produkty z HbbTV 🙂