Ford Mustang w reklamie hybrydowej w TVP

W tym tygodniu po przełączeniu się na kanały TVP wita nas czerwony Ford Mustang zamiast logo Platformy Hybrydowej TVP. Jest to nowa reklama hybrydowa, która dostępna jest na większości kanałów TVP dostępnych w naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T (TVP1 HD, TVP2 HD, TVP Kultura, TVP Historia, TVP Polonia, TVP Rozrywka, TVP Info). Pod samochodem znajduje się małe menu informujące o możliwości wejścia do aplikacji reklamowej (czerwony przycisk) lub do HUBa TVP (niebieski przycisk).

Po wybraniu czerwonego przycisku na pilocie od TV wchodzimy w pełnoekranową aplikację HbbTV, w której po lewej stronie znajdują się logotypy Forda, Mustanga i UEFA Champions League. W tej części umieszczony jest też licznik odmierzający czas pozostały do rozpoczęcia sprzedaży samochodów Ford Mustang w Europie. Licznik ten odmierza czas co sekundę. Taki sam licznik znajduje się na stronie internetowej Forda, ale w polskiej telewizji hybrydowej pojawił się po raz pierwszy.

Większa część ekranu w aplikacji jest przeznaczona do wyświetlania filmu wideo (z reklamą) lub galerii zdjęć. Podgląd do dostępnych zdjęć w galerii jest w prawej dolnej części ekranu, gdzie za pomocą strzałek lewo/prawo można przesuwać zdjęcia, które wyświetlają się w powiększeniu.


Aplikację dodatkowo zaopatrzono w menu nawigacyjne wyświetlane na dole ekranu. I tak, jak wspominaliśmy wcześniej, wybór/zmiana zdjęcia następuje po nakliknięciu na strzałki lewo/prawo. Zielony przycisk pozwala na przełączanie się miedzy spotem wideo a galerią zdjęć, żółty przycisk pozwala na powiększenie zdjęć na wysokość ekranu, a spotu wideo na cały ekran. Za pomocą niebieskiego przycisku można przenieść się do HUBa TVP, a przycisk czerwony zamyka aplikację.

Podsumowując: aplikacja ładna, nawiązująca do stylistyki zastosowanej przez Forda w kampanii promocyjnej Mustanga w Polsce. Nawigacja przejrzysta i intuicyjna. Dodatkowo cieszy bardzo zastosowanie licznika, które potęguje uczucie oczekiwania na coś wielkiego. Ciekawe co się stanie, gdy licznik się wyzeruje? Czy twórca aplikacji coś na tą okazję przewidział? Czy będą tylko same zera?

Dzięki telewizji hybrydowej udało nam się wyjść poza schemat 30 sekundowego spotu reklamowego w TV. Reklama hybrydowa firmy Ford w umiejętny sposób wykorzystuje potencjał HbbTV do budowania interakcji z widzem podczas oczekiwania na możliwość zarezerwowania Forda Mustanga w Europie. – powiedział Paweł Tutka, ekspert ds. telewizji hybrydowej z hybra.tv

Za pojawienie się aplikacji HbbTV reklamującej samochody Ford Mustang w Polsce odpowiedzialny jest dom mediowy Mindshare Polska.

Ze względu na fakt, że liczba widzów używających odbiorników z funkcją telewizji hybrydowej sukcesywnie i dynamicznie wzrasta (pod koniec 2013r. przekroczyła 250 000 unikalnych użytkowników), reklama w HbbTV jest już nie tylko sposobem na dotarcie do zamożniejszych telewidzów, ale również umożliwia budowanie zasięgu reklamy. Ponadto aplikacja nie jest ograniczona typowymi dla reklamy telewizyjnej regulacjami prawnymi i umożliwia użytkownikowi interakcję. Powyższe argumenty i innowacyjny charakter reklamy w telewizji hybrydowej przekonały nas, że jest to medium optymalnie dopasowane do kampanii komunikującej pojawienie się Mustanga na europejskim rynku. – powiedział Rafał Kumiński z Mindshare Polska.

Brawa dla agencji obsługującej Forda za odwagę i zaryzykowanie na nowym polu reklamowym.

Podoba się nam wykorzystanie w aplikacji kolejnego elementu na jaki pozwala HbbTV. Jedyne czego może niektórym użytkownikom brakować w tej aplikacji, to więcej zdjęć w galerii. Ford Mustang to tak wdzięczny samochód, że chętnie by się go oglądało w dużych ilościach…

Poniżej krótki filmik pokazujący działanie aplikacji reklamowej HbbTV Ford Mustang dla tych wszystkich, których telewizory nie wspierają HbbTV.