Od wczoraj możemy oglądać nową reklamę hybrydową na kanałach TVP.
Na teaserze (tzw. red button) wita nas, w prawym dolnym rogu ekranu, szklanka z kawą Latte Macchiato oraz napis WEJDŹ DO GALERII SMAKÓW. Do tej „galerii” można wejść wybierając czerwony przycisk na pilocie. Można też ominąć reklamę wybierając niebieski przycisk, który pozwala nam przejść od razu do standardowego HUBa TVP.
Po wybraniu czerwonej kropki – wchodzimy do pierwszej sali galerii, w której na podestach znajdują się: szklanka z kawą Latte, ekspress do kawy i monitor z możliwością odtworzenia filmu. Nawigujemy po galerii strzałkami lewo/prawo, a wybór opcji następuje przez wciśnięcie przycisku OK na pilocie od telewizora. Strefa aktywna jest zaznaczona poprzez świecące na nie światło z sufitu galerii.
Wybranie monitora, który znajduje się na środku galerii pozwala na obejrzenie w trybie pełnoekranowym filmu pokazującego zalety i możliwości nowego ekspresu do kawy Oblo. Z filmu można wyjść poprzez naciśnięcie czerwonego przycisku.
Wybierając z głównej galerii ekspres do kawy wchodzimy do sali, w której są eksponowane ekspresy Oblo w 4 wersjach kolorystycznych. Na zwisającej z sufitu planszy widzimy kręcący się dookoła własnej osi ekspress Oblo w kolorze białym. Za pomocą strzałek lewo/prawo możemy zmieniać kolory ekspresów na czarny, czerwony i pomarańczowy. Oprócz tych obracających się ekspresów możemy przeczytać na tej stronie o samym urządzeniu. W lewym dolnym rogu umieszczony jest kod QR przekierowujący na stronę webową z większą informacją o ekspresach Nescafé.
Na środku ekranu znajduje się duży fioletowy przycisk informujący, że po naciśnięciu OK zobaczymy promocję. Jako promocja pojawia się plansza z informacją o rabacie przy zakupie wszystkich ekspresów Nescafé Dolce Gusto. Powrót z tej promocji jest możliwy przez naciśnięcie strzałki w lewo.
Aby powrócić do głównej galerii wystarczy nacisnąć przycisk BACK na pilocie. Zostały nam już do zwiedzenia tylko kawy. Wybieramy zatem szklankę Latte i wchodzimy do sali, w której na podwyższeniach stoją 4 opakowania kapsułek z kawą Nescafé. Od lewej: Barista, Latte Macchiato, Cappuccino i Grande. Podświetlenie pokazuje, która z opcji jest obecnie aktywna.
Wybierając OK na dowolnej kawie, wchodzimy do sali z opisem danej kawy – co to za kawa, czym się wyróżnia, oraz po prawej stronie, podobnie jak w sali z ekspresami, zwisa plansza, na której jest odtwarzany filmik pokazujący proces parzenia danej kawy z kapsułek. Zwłaszcza w przypadku Latte Macchiato jest on efektowny, bo widać jak wlewana kawa do spienionego mleka tworzy apetyczne warstwy. I pomimo, iż nie jestem „kawoszem”, to patrząc na taki filmik mam ochotę na kawę… Na stronie tej znajduje się jeszcze w lewym dolnym rogu kod QR z przekierowaniem do strony webowej z opisem wszystkich 28 kaw i napojów jakie ma Nescafé Dolce Gusto w swojej ofercie.
Na środku ekranu znów znajduje się duży fioletowy przycisk z informacją o możliwości obejrzenia promocji. A na stronie z promocją dowiadujemy się jaka to jest promocja oraz w jakich terminach i sklepach obowiązuje.
Aplikacji towarzyszy cały czas na dole ekranu menu z informacją o nawigacji po kolorowych przyciskach: czerwony – zamknij aplikację, zielony – wybrane kawy, żółty – ekspress Oblo, niebieski – HUB TVP.
To już kolejna kampania reklamowa w telewizji hybrydowej HbbTV. Tym razem aplikacja hybrydowa jest mocniej rozbudowana i może widza zaabsorbować na długie minuty. Przypomnijmy, że pierwsza reklama hybrydowa w Polsce pojawiła się już 2012 roku.
Osoby, które nie posiadają telewizora z HbbTV zapraszam do obejrzenia filmiku obrazującego działanie aplikacji hybrydowej Dolce Gusto.